Raport dostępności

 

MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ

ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Stan w dniu 01.01.2025 r.

Termin przekazania: do 31.03.2025 r.

Numer identyfikacyjny REGON: 17001522500000

Nazwa i adres podmiotu publicznego:

Szkoła Podstawowa im. mjr. Henryka Dobrzańskiego w Wandowie

Obowiązek przekazania danych wynika z art. 30 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. 2023 r. poz. 773) oraz z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom

ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022 poz. 2240, z późn. zm.).

Dane kontaktowe

E-mail sekretariatu podmiotu

szkola@spwandowo.pl

E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz

szkola@spwandowo.pl

Telefon kontaktowy

552751978

Data

07-01-2025

Miejscowość

Wandowo (wieś)

Lokalizacja siedziby podmiotu

Województwo

pomorskie

Powiat

kwidzyński

Gmina

Gardeja (gmina wiejska)

Dział 1. Dostępność architektoniczna

Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów

1

1. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach

a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne

0

b. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne

1

c. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni                                                                                                                                                                                                                                    0

komunikacyjnych

2. Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)

a. Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń

0

b. Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń

1

c. Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach

Rozwiązania architektoniczne (nie)                Środki techniczne (nie)                  Zainstalowane urządzenia (nie)

3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach

a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy

0

b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i głosowy

0

c. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny, dotykowy i głosowy

0

4. Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego

a. Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego

1

b. Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego

0

5. Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków

a. Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia

Procedury ewakuacji            Sprzęt lub miejsce do ewakuacji                                Pracowników przeszkolonych  lub ratowania (tak)                                            lub ratowania (tak)           z procedur ewakuacji lub ratowania (tak)

 

b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji                   1

lub ratowania osób wewnątrz budynku

c. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość                                                                                                                                                                                                                                    0

ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku

d. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości                                                                                                                                                                                                                                    0

ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:

Budynek szkoły jest częściowo przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się. Budynek posiada 5 wejść. Jedno wejście jest w pełni przystosowane dla osób niepełnosprawnych- podjazd z poręczami, kieruje na parter.

Szkoła nie posiada windy i innych urządzeń, które umożliwiają poruszanie się osób na piętrze. Na parterze jest toaleta dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku. Na parterze pracują osoby, które ułatwią niepełnosprawnemu kontakt z innymi pracownikami. Rozmowa z osobą ze szczególnymi potrzebami może mieć miejsce w sali nr 1. Drzwi nie posiadają progów. Schody wewnątrz budynku oznakowane kontrastową taśmą: pierwszy i ostatni stopień w każdym biegu. W budynku nie ma pętli indukcyjnych ani oznaczeń w alfabecie Braille’a. Nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo. Placówka nie posiada tłumacza języka migowego. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem. Szkoła nie posiada miejsca postojowego dla niepełnosprawnych

Dział 2. Dostępność cyfrowa

Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1440), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD).

Liczba prowadzonych stron internetowych

2

Liczba udostępnianych aplikacji mobilnych

0

Tabela zgodności stron z wymogami UdC

Adres strony internetowej

Zgodność z UdC

http://spwandowo.pl

Zgodna (nie)     Częściowo zgodna (tak)   Niezgodna (nie)

http://bip.spwandowo.pl/

Zgodna (nie)     Częściowo zgodna (tak)   Niezgodna (nie)

Tabela zgodności aplikacji z wymogami UdC

Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej pobrania

Zgodność z UdC

 

Zgodna (nie)   Częściowo zgodna (nie)  Niezgodna (nie)

 

 
  Pole tekstowe: ---


Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej:

Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna

1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/ środków wspierających komunikowanie się?

a. Zastosowanie formularza kontaktowego

TAK (nie)

NIE (tak)

b. Kontakt za pomocą poczty elektronicznej

TAK (tak)

NIE (nie)

c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych

TAK (nie)

NIE (tak)

d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych

TAK (nie)

NIE (tak)

e. Przesyłanie faksów

TAK (nie)

NIE (tak)

f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online)

TAK (nie)

NIE (tak)

g. Pomoc tłumacza języka migowego - kontakt osobisty

TAK (nie)

NIE (tak)

W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” - prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego:

od razu (nie)   w ciągu 1 dnia roboczego (nie)  w ciągu 2-3 dni roboczych (nie)  powyżej 3 dni roboczych (nie)

h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty)

TAK (nie)

NIE (tak)

 

2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących?

a. Pętle indukcyjne

TAK (nie)      Liczba

 

NIE (tak)

b. Systemy FM

TAK (nie)      Liczba

 

NIE (tak)

c. Systemy na podczerwień (IR)

TAK (nie)      Liczba

 

NIE (tak)

d. Systemy Bluetooth

TAK (nie)      Liczba

 

NIE (tak)

e. Inne

 

TAK (nie)       Liczba

 

NIE (tak)

3. Czy podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:

a. tekstu odczytywalnego maszynowo?

TAK (nie)

NIE (tak)

b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?

TAK (nie)

NIE (tak)

c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?

TAK (nie)

NIE (tak)

4. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał

od osób ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie szczególnej formy                       TAK (nie)

komunikacji? (na podstawie art. 6 pkt 3 lit. d UzD)

 

NIE (tak)

Liczba wniosków - ogółem

 

Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użyć każdej z tych form

 

 

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności informacyjno-komunikacyjnej:

 

               

Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym

Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot zapewniał          TAK (nie)        NIE (tak)

dostęp alternatywny?

Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego ogółem

 

z tego w postaci wsparcia innej osoby

 

z tego w postaci wsparcia technicznego

 

z tego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu

 

Brak jakiego rodzaju dostępności był powodem konieczności zastosowania dostępu alternatywnego?

Architektoniczna (nie)                                        Cyfrowa (nie)                        Informacyjno-komunikacyjna (nie)

Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego

 

 

     

Dział 5. Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe

1. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 20.09.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał         TAK (nie)        NIE (tak)

wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej?

Liczba otrzymanych wniosków o zapewnienie dostępności ogółem

 

z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej

 

z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej

 

z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

z tego rozpatrzonych w terminie do 14 dni

 

z tego rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 14 dni

 

Liczba negatywnie rozpatrzonych wniosków o zapewnienie dostępności

 

z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej

 

z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej

 

 

z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności

Bariery prawne (nie)                    Bariery techniczne (nie)                     Bariery finansowe (nie)  Braki kadrowe (nie)                   Brak czasu (nie)                                                Inne (nie)

Opis słowny

 

 

2. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony

internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymał        TAK (nie)     NIE (tak)

żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC)

Liczba otrzymanych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej ogółem

 

Liczba żądań rozpatrzonych w terminie do 7 dni

 

Liczba żądań rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 7 dni

 

Liczba negatywnie rozpatrzonych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej

 

Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej

Bariery prawne (nie)                    Bariery techniczne (nie)                     Bariery finansowe (nie)  Braki kadrowe (nie)                   Brak czasu (nie)                                                Inne (nie)

Opis słowny

 

 

3. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony

internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymał        TAK (nie)     NIE (tak)

skargę na brak dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC)

Liczba otrzymanych skarg na brak dostępności cyfrowej ogółem

 

z tego pozytywnie rozpatrzonych

 

z tego negatywnie rozpatrzonych

 

Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności, do której odnoszą się złożone skargi

Bariery prawne (nie)                    Bariery techniczne (nie)                     Bariery finansowe (nie)  Braki kadrowe (nie)                   Brak czasu (nie)                                                Inne (nie)

Opis słowny

 

 

     

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 marca 2021 15:27
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tamara Sadecka
Ilość wyświetleń: 633
31 marca 2025 13:07 (Katarzyna Kołacka) - Zmiana treści zakładki.
25 marca 2025 09:23 (Tamara Sadecka) - Zmiana treści zakładki.
14 lutego 2024 10:36 (Tamara Sadecka) - Zmiana treści zakładki.